EvaHannoEire.reismee.nl

Brussel-->Dublin-->Huurauto met hindernissen-->Hilton!

Dat was een lange dag vandaag.

Om kwart voor zes stond pa al aan de deur en na een bak koffie en alle laatste dingen pakken vertrokken we dan richting Brussel Zaventem.
Voor ochtendspitsbegrippen viel het reuze mee en een klein uurtje later waren we al ter plaatse.

Lichtelijk vroeg en gelijk aan de beurt om de koffers te dumpen hebben we een paar uurtjes vertoefd aan een formica tafeltje ergens boven bij de gates.

Ons vervoer naar Dublin had een halfuurtje vertraging, dat kwam door mist in Dublin 's ochtends en file met aanvliegen in Brussel hoorden we naderhand.

De Airbus A320 was maar voor de helft vol, of nog minder, en we mochten voorsteken op de startbaan.
Dat was direct in de bocht al vol gas geven en gelijk BAM gaan met die handel.

Vanwege het prachtige weer zagen we heel Zeeland liggen, Hulst, Axel, Terneuzen, Vlissingen en Cadzand. Zelfs de Maasvlakte aan Rotterdam was in zicht.

De route ging via de noordkant van London naar Birmingham en Liverpool en zo de Ierse Zee op.
Ook het Isle of Man was in zicht.
Omdat de wind gunstig was konden we direct goed aanvliegen op Dublin Airport, recht zo die gaat.

De koffers waren er meteen dus hup richting huurauto.

Alle verhuurbedrijven zitten een eindje van de luchthaven vandaan dus je wordt met een busje gebracht.
Zoals voorheen hebben we de auto geboekt bij SunnyCars en de verhuurder van dienst was Thrifty.

We zouden een Renault krijgen, en wat voor eentje.
Vol krassen, deuken, slechte banden en zelfs een half lege band.
Dit gingen ze wel even repareren, na 5minuten zouden we hem terughebben.

Dat werd hem niet en er werd een andere wagen geregeld, een blauwe BMW 118D, helaas een 3deurs en de koffers passen maar net maar we zeurden zeker niet en gingen vrolijk op pad,.
Heerlijke stoelen, start/stop functie, goeie radio, gewoon BMW.
Tomtom in gang en rijden maar.

Het links rijden met het stuur rechts bleek niet een heel groot probleem, goed opletten is de remedie.
Uiteraard gingen we door Dublin Centre dus gelijk in het diepe gegooid.
Ons hotel heeft een parkeergarage en daar staat hij goed en veilig.

Het hotel, Hilton Dublin is een goede keuze, nette kamers met bureau (waar ondergetekende momenteel aanzit) een groot bed en een hele grote LG flatscreen.

Eigenlijk waren we wat te vroeg maar de kamer was al klaar dus spullen gedumpt en Dublin in, te voet richting het middeleeuwse Dublin.
Dat ging best goed, zonnetje en beetje wind en blauwe lucht.
We hebben een paar kerken bezocht, waarvan eentje de mooiste van Dublin wordt genoemd, The Christ Church Cathedral.
Van buitenaf niet heel bijzonder te noemen, maar binnen des te aparter.
Het gebouw is samengesteld uit allerlei verschillende soorten steen en de vloer lijkt wel een mozaik met alle kleurtjes die er in verwerkt zijn.
Het Dublin Castle is een tegenvaller, het is meer een paleis en er zijn steeds nieuwe stukken aangebouwd waardoor het een zutje van alles is.

Gelukkig vonden we een hele gezellige Pub, The Bull&Castle, we hadden daar eerst al wat gedronken en vonden het zo leuk daar dat we er daarna maar gingen eten ook.
We hebben zitten smullen! Eva had een Pork Cheek met puree en kool en Hanno een Pie.

Veel voor niet al te veel en het was echt heel erg lekker, een aanrader.
De pint Guinness kon niet ontbreken echter Eva moest dit niet hebben.

Het was nog een halfuurtje lopen naar het hotel dus dat was goed voor de spijsvertering.

Nu nog even relaxen en dan slapen, dat zal zeker wel lukken.

Misschien komen er vandaag ook nog foto's online, als Eva klaar is met dr Goede Tijden Slechte Tijden ellende op de tablet.

Zal haar de laptop maar geven die doet het beter.

Morgen eerst naar het Guinness Museum en daarna waarschijnlijk met de hop on hop off bus.

Good night for now, cheerio!

Hallo iedereen!

Beste iedereen,

Zoals velen al weten wenden wij aanstaande donderdagochtend 1 october de steven westwaarts.

Geen paniek en stress, deze keer blijven we aan onze kant van de Atlantische Oceaan.

The British Isles gaan kennis maken met ons, om precies te zijn de Republiek Ierland en het kleine stukje Verenigd Koninkrijk, wat de meesten kennen als Noord-Ierland.

Het land van the Shamrock (het klavertje), van het Guinnes bier, van de eindeloze groene uitgestrekte heuvels en bergen, eenzame smalle wegen en verdwaalde whiskey fabriekjes.
Maar ook het land van de Titanic, the Troubles, IRA en Sinn Fein en Sint Patrick.

Geen palmbomen, witte stranden en cocktails.
We gaan de natuur opzoeken in de prachtige nationale parken die het land rijk is en vullen dat aan met diverse steden.
Uiteraard mogen er geen paraplu's ontbreken, alhoewel het weertje er niet heel slecht uitziet momenteel.

Graag willen we jullie weer leuke reisverhalen en foto's doen toekomen.
Of er in elk hotel fatsoenlijke wifi is weten we niet, dat moeten we ter plaatse ontdekken.
Het zou kunnen dat we niet elke avond kunnen updaten.

Een klein tipje van de sluier:

We beginnen en eindigen in Dublin.

Welkom op onze Ierland reis!

Groetjes Eva en Hanno

Bijna alles gereed!

Morgen nog een dagje keutelen en dan gaan we er donderdag aan beginnen.

Pa Stals speelt voor vroege vogel taxi en zal ons tegen 7u dumpen in Zaventem Airport oftewel BRU.

Vanaf daar nemen we de Aer Lingus lijndienst naar Dublin International, zonder vertraging zijn we daar tegen 10.45u plaatselijke tijd.
Het is daar 1uurtje vroeger.
Ook deze keer hebben we een auto geregeld via Sunny Cars, echter met het stuur rechts en links rijden zal het effe wennen zijn.

Het plan is om de auto al te dumpen in het hotel en 's middags lekker Dublin in te gaan en vanalles te bezoeken daar.

Voor diegenen die de vlucht willen volgen, we vliegen met nummer EI631 en die staat er op om om 10.05 te vertrekken uit BRU,