EvaHannoEire.reismee.nl

West Ireland, a natural beauty

Na de rust in Bunbeg draaiden we richting zuiden, richting County Galway.

Dit county is het thuisgebied van 2 nationale parken en een prachtige natuur.

Eigenlijk hoef je niet perse naar een national park te gaan, het hele land is een national park!
Okee, de snelweg van Dublin naar Belfast hoeft niet op een ansichtkaart maar het gebied waar nu zitten is echt waar een plaatje.

Het gras is zo groen, dat krijgen wij nooit voor elkaar.

Na een tijdje gereden te hebben stond er rechts van de weg een kasteel, wij hup er heen natuurlijk.
Helaas konden we er niet komen, een groot hek versperde de weg en dat geeft volgens ons aan dat het bewoond is.
Wel prachtige foto's geschoten van de woeste kliffen en dito zee.
Eigenlijk is het geen zee, het is de Atlantische Oceaan die onvermoeibaar tegen de kust aan beukt.

Als je denkt dat je hier ergens snel naar toe rijdt, dan kom je van een koude kermis thuis.
Het schiet niet echt op, je mag ongeveer overal wel 100km/u maar dat is onmogelijk.
De wegen zijn op zich goed maar kronkelen enorm, zitten vol hobbels en het gaat van hot naar her.
Als je dan eens 100 kan rijden, is er altijd wel iemand die gewoon 50 rijdt
Ook was er een politiecontrole (politie=garda) maar we mochten gewoon doorrijden.
Inhalen kan wel maar lukt ook niet overal, je ziet gewoon helemaal niks vanwege bochen of heggen naast de weg en nog meer van die gekke dingen.

Het was vanmidddag zelfs gewoon warm, 18graden en zonnetje!
Na het stadje Sligo waar we gelunched hebben, betrok het en jahoor vollen bak regen.
Toen we in National Park Ballyvroy aankwamen zeverde het nog een beetje.
We hebben daat een klein rondje gelopen, het was grijs met miezer en dat nodigde niet uit om eens effe wat kilometers te gaan wandelen.

National Park Connemara zouden we niet redden dus dan maar opt gemak die kant al uit, de slaapplaats van komende nacht ligt in dat National Park dus goed op route.
De lucht klaar op en we zijn wel op 10plaatsen gestopt, de ene nog mooier dan de andere.
Bergen met zonlicht en wolken, schapen, watervalletjes je kijkt je ogen uit.
We kwamen zelfs een aangereden schaap tegen, midden op de weg lag hij/zij.
Zielig gezicht, waarschijnlijk leefde het al niet meer.

Ons hotel van deze avond, Clifden Station House is, zoals de naam al zegt, een station geweest.
De rails liepen van Galway naar Clifden, een 80km en dit kostte maar effe 450000 om aan te leggen.
Nu ligt er niks meer, alleen een klein stukje naast het oude perron.
We hebben nog snel wat boodschapjes gedaan bij de plaatselijke Supervalue en dan richting het eten.
Je zit in de oude stationshal, dat geeft een heel leuk sfeertje.
We hebben heerlijk gegeten, veel voor weinig en van hele goede kwaliteit.

Nu weer slapen, morgen hebben we een druk programma!

mamanja

kostte het aanleggen van de 80 km spoor 450000 pond, euro of bedoel je mankracht?