EvaHannoEire.reismee.nl

Shamrock Rocks!

Hier zitten we dan, op Dublin Airport, te wachten tot onze Aer Lingus ons naar Brussel zal brengen.

Vanochtend waren we als eerste in de ontbijtzaal van Muskerry Arms, we wilden op tijd vertrekken omdat er nog een National Park op de agenda stond, Wicklow Mountains, net ten zuiden van Dublin.
In dit national park is de hoogste waterval van Ierland, Powerscourt Waterfall en da moesten we natuurlijk zien.
Volgens het almachtige internet kan je er met de auto komen dus we gingen vol goede moed op weg.
Het eerste half uur van de reis schoot wel heel erg niet op, 10km in totaal en er was file tot op de snelweg.
De infrastructuur in Ierland is echt niet geschikt voor het huidige aanbod van verkeer, maar we moesten er door dus helaas.
Eenmaal de M8 richting Dublin opgedraaid ging het best lekker, weinig vrachtwagens en weinig auto's.

Drie uur en 15minuten later draaiden we de parking op bij de waterval, net achter een bus met Deutsche Leute.
Die zijn we snel effe voorbijgestoken en dit is toch wel weer een perfect staaltje Ierse schoonheid.
Over 122meter komt het water naar beneden zeilen, het is eigenlijk maar een beekje maar van zoon hoogte lijkt het toch redelijk wat.
In de lente komt er veel meer water af vanwege smeltwater en erg veel regen.
Leuk weetje, het water dat door de Guinness fabriek gebruikt wordt voor hun beroemde Stout komt uit dit nationale park.

Het ziet er echt prachtig uit, jammer dat we niet wat langer konden blijven hangen hier.
We hebben wel hele mooie foto's kunnen maken, toch fijn dat we dit nog konden doen.
De huurauto moest om 15u binnenzijn en aangezien het ophalen niet echt smooth verliep konden we maar beter op tijd zijn.
De BMW heeft het prima gedaan, 1563km hebben we afgelegd door het bochtige Eire en Northern Ireland.

Zoveel niet gezien, iets te lange afstanden gereden, maar we hebben desondanks heel erg kunnen genieten van veel moois in Ierland, qua natuur, qua cultuur en qua historie.
Hier komen we nog eens terug.

Voor nu wachten we op de EI638 Airbus A320 naar Brussel.

Iedereen bedankt voor de aandacht en tot ziens in Hulst!

Eva en Hanno